NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Cios w marketing bezpośredni w Call Center

2017-11-21 13:36:52

UOKiK prowadzi postępowanie wyjaśniające w sprawie Netii. W grę wchodzi paragraf 172 z ustawy o prawie telekomunikacyjnym. Czy to zmieni formę marketingu bezpośredniego ?


UOKiK w sprawie marketingu bezpośredniego


Urząd UOKiK prowadzi postępowanie sprawdzające w sprawie pracowników firmy Netia. Chodzi o szczegóły dotyczące uzyskiwania zgody na przedstawienie oferty. Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym artykuł 172, który mówi o konieczności posiadania zgodny na przedstawienie oferty jeszcze zanim zadzwonimy do potencjalnego kontrahenta. Dla zwykłego obywatela może być absurdalne by posiadać zgodę zanim skontaktujemy się pierwszy raz z potencjalnym klientem. Jednak osoby znające się na marketingu dobrze wiedzą że takie zgody oraz dane do kontaktu można pozyskać za pomocą reklam w internecie. Metoda ta jest stosowana od kilku lat z powodzeniem przez wszystkie duże marki działające na rynku Europejskim.




Czy świat Call Center się zmieni ?


Jeśli postępowanie sprawdzające UOKiK, potwierdzi że nie można już w pierwszej rozmowie pytać i od razu przedstawić oferty to będzie trzeba zmienić system dla Call Center. Albo zgody będą pozyskiwane w inny sposób albo pracownicy Call Center będą wykonywać dwa połączenia. Pierwsze połączenie będzie miało na celu uzyskanie zgody na przedstawienie oferty. Po uzyskaniu zgody telemarketer będzie musiał się rozłączyć a następnie nawiązać nowe połączenie i dopiero przedstawić ofertę.




Wynik postępowania sprawdzającego nie jest jeszcze znany. Urzędnicy UOKiK jak na razie sprawdzają dogmaty prawne. Na końcowy werdykt musimy poczekać. Mimo to sprawa elektyzuje wszystkich pracowników związanych z marketingiem bezpośrednim.


WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: