NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Scallier skomercjalizuje kilka nowych parków handlowych

2025-07-15 13:40:00
  • Artykuły
  • Scallier skomercjalizuje kilka nowych parków handlowych

Firma Scallier uzyskała wyłączność na komercjalizację pięciu nowych parków handlowych w Toruniu, Bydgoszczy, Rudzie Śląskiej, Zabrzu i Darłowie, których budowa rozpocznie się na przełomie 2025 i 2026 roku. Łączna powierzchnia komercjalizowanych obiektów, które mają zostać oddane do użytkowania w pierwszej połowie 2027 roku, przekracza 40 tys. mkw. GLA.

– Każdy projekt, który komercjalizujemy niesie pewnego rodzaju wyzwanie. Naszym zadaniem jest weryfikacja lokalnego rynku oraz najemców w poszukiwaniu najbardziej odpowiedniego mixu najemców, optymalizacja stawek czynszu oraz wykorzystywanie rozwiązań, które mogą przyczynić się do wzbogacenia i uatrakcyjnienia oferty handlowej i usługowej obiektów. Każdy park traktujemy indywidualnie. Opracowując strukturę najmu dla danej inwestycji mamy na względzie przede wszystkim wygodę klientów dokonujących szybkich, codziennych zakupów oraz możliwość dostarczenia im komplementarnej oferty w optymalnych cenach. Tworzymy efektywnie działające obiekty handlowe, które spełniają założenia stawiane przez inwestorów i stanowią jednocześnie  interesujące, przyjazne miejsca zakupowe dla konsumentów – mówi Bartosz Nowak, partner zarządzający w Scallier.   

Park handlowy, który otwarty zostanie w liczącej około 330 tys. mieszkańców Bydgoszczy przy ulicy Grunwaldzkiej, w sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych i DK nr 80 dostarczy na lokalny rynek około 13 tys. nowoczesnej powierzchni handlowej.   

W Toruniu, w którym mieszka prawie 200 tys. ludzi, który podobnie, jak Bydgoszcz charakteryzuje się sporym zapotrzebowaniem na obiekty handlowe, nowy park handlowy, który powstanie przy ulicy Bukowej, w otoczeniu zabudowy mieszkaniowej i pobliżu trasy średnicowej będzie miał powierzchnię 10 tys. mkw.  

W nadmorskim Darłowie w pierwszym etapie inwestycji oddany zostanie park o powierzchni przeszło 7 tys. mkw., położony przy głównej drodze dojazdowej do Darłowa i Darłówka. Miejscowość wypoczynkowa licząca około 12 tys. mieszkańców wyróżnia się dużym potencjałem nabywczym ze względu na napływ do kurortu około 1 miliona odwiedzających rocznie.     

Realizacja drugiego etapu projektu w Rudzie Śląskiej przyniesie 6 tys. mkw. W pobliżu parku przy ulicy Bukowej usytuowana jest dodatkowo Castorama oraz Aura Park.

W przypadku parku handlowego powstającego w Zabrzu przy ulicy Wolności firma Scallier zaangażowana jest, nie tylko w proces komercjalizacji, ale również zarządzania projektem, co wiąże się z wyborem, kontraktacją oraz koordynacją pracy wszystkich wykonawców uczestniczących w procesie realizacji inwestycji, począwszy od projektowania po zakończenie budowy. Obiekt powstanie w miejscu wyburzonego, starego, sieciowego marketu. Miejscową ofertę wzbogaci usytuowany w bezpośrednim sąsiedztwie sklep Aldi.   

– Ostatnie miesiące były dla naszej firmy okresem bardzo intensywnej pracy, który owocował licznymi otwarciami nowych parków. W listopadzie 2024 roku otwarty został park handlowy w Rudzie Śląskiej, który skomercjalizował Scallier, a w maju bieżącego roku park w Pyrzycach. W pierwszych miesiącach tego roku uruchomiony został również nowy obiekt handlowy w Kościanie, którego realizacja oparta była na przebudowie budynku dawnego Tesco. W parku otwarty został pierwszy w mieście sklep Worldbox oraz m.in. Rossmann, Sinsay i klub Xtreme Fitness, a operatorem spożywczym została Biedronka – informuje Anna Wojciechowska, Senior Leasing Manager w Scallier. – W sierpniu zaplanowane zostało otwarcie Shopping Parku Ławica o powierzchni 6 700 mkw. w Poznaniu przy ulicy Bukowskiej, w którym operatorem spożywczym będzie Lidl. W październiku z kolei na rynek wejdzie nowy, wrocławski park, usytuowany przy ulicy Średzkiej. W grudniu otwierany będzie park handlowy o powierzchni 7200 mkw., zlokalizowany przy ulicy Bydgoskiej w Chełmży – wymienia Anna Wojciechowska.   

Bartosz Nowak przyznaje, że możliwości rozwoju rynku parków handlowych w Polsce są wciąż bardzo duże, biorąc pod uwagę poziom nasycenia powierzchniami handlowymi oraz rosnącą popularność, jaką cieszą się lokalne centra w kontekście realizacji codziennych zakupów. – W Scallier nieustannie dążymy do rozszerzania portfolio najemców parków, m.in. o nowe marki, które wchodzą na polski rynek oraz przyciągające klientów placówki handlowe i usługowe, które mogą przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności centrów wśród klientów i podniesienia rentowności obiektów. Dbamy o to, by parki oferowały usługi, które są obecnie najbardziej interesujące dla użytkowników, jak strefy rozrywki, nowoczesne przestrzenie przeznaczone do spędzania wolnego czasu, wyjątkowe propozycje gastronomiczne, czy punkty e-commerce. W nowych parkach rozbudowujemy również ofertę związaną z modą, sportem oraz zdrowiem i urodą – informuje.


WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: